Logotyp z napisem Biuletyn Informacji Publicznej

Centrum Usług Wspólnych
w Rybniku

Aktualności


26.02.2021

Faktury korygujące sprzedaż

Od 1 stycznia 2021 roku został zmieniony formalny warunek uzyskania potwierdzenia odbioru faktury korygującej „in minus”. Podstawą jest art. 1 ust. 3 pkt c) ustawy z dnia 27 listopada 2020 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, który znowelizował art. 29a ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług. W związku z tym jednostka, aby wystawić fakturę korygującą, musi najpierw uzyskać zgodę odbiorcy w tej sprawie. Oznacza to, że wystawca faktury (sprzedawca) sporządza i wysyła np. e-mail, w którym wskazuje przedmiot i powód korekty. Dopiero po otrzymaniu pisemnej odpowiedzi (np. e-mail) jednostka może wystawić fakturę korygującą. Treść korespondencji wysłanej oraz otrzymaną odpowiedź należy wydrukować i dołączyć do wystawionej faktury korygującej, a następnie dostarczyć do CUW.

 

Na podstawie art. 106j ustawy o podatku od towarów i usług fakturę korygującą wystawia sprzedawca w przypadku: 

  • zmiany ceny,
  • błędnie ujętej stawki VAT.

W fakturze obowiązkowo należy podać przyczynę korekty.

Na podstawie art. 106k ustawy o podatku od towarów i usług notę korygującą wystawia jednostka - nabywca - w przypadku:

  • błędnego adresu nabywcy,
  • niewłaściwego NIP-u,
  • błędnie podanej daty sprzedaży, odbioru, terminu płatności.

 

 

Strona internetowa wykorzystuje mechanizm plików cookies. Więcej informacji można znaleźć w informacjach o plikach cookie. Rozumiem