Logotyp z napisem Biuletyn Informacji Publicznej

Centrum Usług Wspólnych
w Rybniku

Aktualności


18.03.2021

Prowadzenie PPK

Po podpisaniu umowy o zarządzanie PPK w jednostce zbliża się czas na podpisanie umowy o prowadzenie PPK. Z przedstawicielami Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie ustalono, że dniem tym będzie 6 kwietnia 2021 roku. Do tego czasu zarówno jednostka jak i CUW mają do wykonania kilka czynności.

 

Zadania jednostki obsługiwanej:

  • do 30 marca 2021 roku należy zebrać informacje od pracowników (zleceniobiorców) w zakresie przystąpienia bądź też rezygnacji z PPK,
  • do 31 marca 2021 roku należy dokonać kwalifikacji osób w programie Kadry Vulcan w zakładce „Kartoteki – PPK”; szczegółowy sposób działania można znaleźć w podręczniku dostępnym po zalogowaniu się do programu w zakładce „Pomoc” (strony 39-40); w razie dodatkowych pytań można kontaktować się z Panią Iwoną Kwiatkowską z Referatu Organizacyjnego CUW (tel. 32 4390608),
  • 31 marca 2021 roku należy wysłać do swojego księgowego z Działu Płac CUW informację w tabeli zawierającą wszystkich pracowników z imienia i nazwiska, a obok nich stosowną adnotację: automatycznie, rezygnacja, dobrowolnie,
  • jeżeli nastąpi jakaś zmiana w zakresie osób przystępujących bądź też rezygnujących z PPK, zmiany danych teleadresowych itp. to do 3 dni roboczych należy poinformować Dział Płac CUW o tym fakcie,
  • w przypadku nowozatrudnionych osób należy dokonać zgłoszenia do PPK dopiero po upływie 90 dni od daty zatrudnienia; wyjątek stanowi osoba, która w ostatnich 12 miesiącach była zatrudniona w jednostce, to okresy zatrudnienia podlegają zsumowaniu,
  • całość dokumentacji w zakresie PPK pozostaje w jednostce, a do CUW należy przesyłać informacje tylko e-mailem (pamiętając o szyfrowaniu danych).

 

Zadania Działu Płac CUW:

  • weryfikacja otrzymanych danych z jednostki, a następnie przesłanie listy uczestników PPK do Aviva TFI,
  • bieżąca rejestracja uczestników PPK, ich wyrejestrowanie bądź też zmiany danych teleadresowych w systemie PPK Service na podstawie informacji otrzymywanych z jednostki,
  • comiesięczne naliczanie i pobieranie składek od uczestników PPK,
  • comiesięczna wysyłka listy składek (deklaracji) oraz przelewów do Aviva TFI.

 

Wszystkie informacje dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych można znaleźć na stronie internetowej CUW w zakładce „Ubezpieczenia i PPK”. Pracownicy, którzy udostępnili pracodawcy adres poczty elektronicznej, otrzymają informację o sposobie dostępu do konta internetowego PPK. W przypadku braku adresu e-mail osoba otrzyma przesyłkę powitalną od Aviva zwykłym tradycyjnym listem z instrukcją założenia konta.

 

 

Strona internetowa wykorzystuje mechanizm plików cookies. Więcej informacji można znaleźć w informacjach o plikach cookie. Rozumiem