08.06.2021
Projekty i ich realizacja
Centrum Usług Wspólnych w Rybniku prowadzi obecnie obsługę finansowo-księgową i płacowo-ubezpieczeniową 32 projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych. Projekty te realizowane są przez jednostki obsługiwane, a szczegółowy podział zadań i odpowiedzialności przedstawia się następująco:
1) do zadań jednostki obsługiwanej (koordynatora merytorycznego) należy:
- przygotowanie wniosku projektowego (aplikacyjnego),
- składanie pism w sprawie otwarcia rachunku bankowego i jego zamknięcia,
- podpisanie umowy o dofinansowanie,
- współpraca z pracownikami CUW w zakresie sporządzania planów finansowych i ewentualnych zmian w tym zakresie,
- składanie pism w sprawie ewentualnego prefinansowania,
- realizowanie projektu zgodnie z założeniami (budżetem), a także zasadami kwalifikowalności wydatków,
- przestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych (konkurencyjność),
- dokumentowanie ponoszonych wydatków w projekcie,
- sporządzanie dokumentów źródłowych stanowiących podstawę dokonywania wydatków (dane do płac, wprowadzanie dokumentów finansowych do systemu Finanse, sporządzanie załączników do dokumentów finansowych),
- monitorowanie wydatków w ramach kategorii wydatków (poszczególnych zadań),
- współpraca z pracownikami CUW zatrudnionymi przy obsłudze projektu w celu zachowania spójności między kategoriami projektu (zadań) a planem finansowym,
- rozliczenie projektu, w tym sporządzanie wniosków o płatność;
2) do zadań poszczególnych komórek organizacyjnych CUW należy:
- współpraca z koordynatorem w sprawie sporządzenia planów finansowych oraz zmian do nich (decyzje dyrektora, wnioski ZZ),
- otwarcie i zamknięcie rachunku bankowego oraz wyodrębnionego dziennika księgowego,
- ewidencja księgowa dokumentów finansowych,
- sporządzanie not księgowych (obciążeniowych),
- kontrola wykonania planu finansowego,
- sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
- sporządzanie list płac dotyczących wynagrodzeń związanych z projektem,
- rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, PPK oraz podatku dochodowego,
- sporządzanie wszystkich przelewów dotyczących projektu,
- dostarczanie na prośbę koordynatora niezbędnych informacji dotyczących realizacji projektu, w tym dokumentów potrzebnych do sporządzenia wniosku o płatność.