Logotyp z napisem Biuletyn Informacji Publicznej

Centrum Usług Wspólnych
w Rybniku

Aktualności


08.06.2021

Projekty i ich realizacja

Centrum Usług Wspólnych w Rybniku prowadzi obecnie obsługę finansowo-księgową i płacowo-ubezpieczeniową 32 projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych. Projekty te realizowane są przez jednostki obsługiwane, a szczegółowy podział zadań i odpowiedzialności przedstawia się następująco:

 

1) do zadań jednostki obsługiwanej (koordynatora merytorycznego) należy:

  • przygotowanie wniosku projektowego (aplikacyjnego),
  • składanie pism w sprawie otwarcia rachunku bankowego i jego zamknięcia,
  • podpisanie umowy o dofinansowanie,
  • współpraca z pracownikami CUW w zakresie sporządzania planów finansowych i ewentualnych zmian w tym zakresie,
  • składanie pism w sprawie ewentualnego prefinansowania,
  • realizowanie projektu zgodnie z założeniami (budżetem), a także zasadami kwalifikowalności wydatków,
  • przestrzeganie przepisów dotyczących zamówień publicznych (konkurencyjność),
  • dokumentowanie ponoszonych wydatków w projekcie,
  • sporządzanie dokumentów źródłowych stanowiących podstawę dokonywania wydatków (dane do płac, wprowadzanie dokumentów finansowych do systemu Finanse, sporządzanie załączników do dokumentów finansowych),
  • monitorowanie wydatków w ramach kategorii wydatków (poszczególnych zadań),
  • współpraca z pracownikami CUW zatrudnionymi przy obsłudze projektu w celu zachowania spójności między kategoriami projektu (zadań) a planem finansowym,
  • rozliczenie projektu, w tym sporządzanie wniosków o płatność;

 

2) do zadań poszczególnych komórek organizacyjnych CUW należy:

  • współpraca z koordynatorem w sprawie sporządzenia planów finansowych oraz zmian do nich (decyzje dyrektora, wnioski ZZ),
  • otwarcie i zamknięcie rachunku bankowego oraz wyodrębnionego dziennika księgowego,
  • ewidencja księgowa dokumentów finansowych,
  • sporządzanie not księgowych (obciążeniowych),
  • kontrola wykonania planu finansowego,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych,
  • sporządzanie list płac dotyczących wynagrodzeń związanych z projektem,
  • rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, PPK oraz podatku dochodowego,
  • sporządzanie wszystkich przelewów dotyczących projektu,
  • dostarczanie na prośbę koordynatora niezbędnych informacji dotyczących realizacji projektu, w tym dokumentów potrzebnych do sporządzenia wniosku o płatność.

 

 

 

Strona internetowa wykorzystuje mechanizm plików cookies. Więcej informacji można znaleźć w informacjach o plikach cookie. Rozumiem