Weryfikacja gruntów w jednostkach budżetowych
Zbliża się termin inwentaryzacji za 2024 rok. W związku z koniecznością porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami należy przeprowadzić weryfikację gruntów otrzymanych w trwały zarząd. Mając na względzie definicję środków trwałych (mającą zastosowanie przy wykładni znaczenia norm prawnych budowanych na podstawie przepisów ustawy o rachunkowości) należy przyjąć, że grunty objęte pojęciem nieruchomości zaliczanych do środków trwałych podlegają inwentaryzacji nie rzadziej niż raz w ciągu czterech lat. W związku z powyższym, uzgodnienia z Wydziałem Mienia Urzędu Miasta Rybnika będą przeprowadzane co cztery lata, a nie jak dotychczas co roku. Należy jednak zaznaczyć, że corocznie według stanu na dzień bilansowy należy dokonać weryfikacji gruntów według wzoru pisma przesłanego w wiadomości elektronicznej. Pismo po uzupełnieniu należy dostarczyć w dwóch egzemplarzach (podpisane przez dyrektora jednostki) do Centrum Usług Wspólnych w Rybniku do 10 stycznia 2025 roku (piątek).